Saker man kan göra hemma när man har tråkigt!

Hej!
Jag tror det är många som kanske har det tråkigt hemma på sommarlovet. Då tänker väl dem, det finns inget att hitta på här hemma? Det är därför jag ska ge lite tips på vad man kan göra när man är hemma och har tråkigt!
  • Ta fram lite chips och godis och mys framför en bra film.
  • Gör ett bus, skräm familjen.
  • Ta på dig lite badkläder och åk och bada.
  • Städa ditt rum.
  • Rensa din garderob.
  • Sola, du vill väl vara lite brun?
  • Åk och shoppa med dina vänner.
  • Gå på bio.
  • Sova.
  • Fota, du kan ju vara modell eller fotograf?
  • Gör en egen film.
  • Blogga.
  • Spela kort.
  • Fika, du kan ju bara ta fram något gott och fika med dig själv.
  • Baka något gott till familjen.
  • Spela fotboll, trixa funkar ju också bra!
  • Lyssna på musik.
  • Prata med kompisar på skype.
  • Gå ut med hunden.
  • Lek med syskonen.
  • Gör en egen affär.
  • Smakleken.
  • Gör en egen koja.
  • Ta fram lite kuddar och täcken och gör ett eget litet ställe, där bara du får vara!
  • Laga mat. Du kanske är hungrig?
  • Rita.
  • Måla.
  • Busring.
  • Gå över till grannen och bjud dem på lite fika.
  • Renovera ditt rum.
  • Platta håret, locka håret.
  • Sminka dig.
  • Klä ut dig till någon och säg någon mening som den personen har sagt.
  • Gå ut och gå eller spring. Tänk på din hälsa.
  • Köp något på internet, shopping hjälper alltid.
  • Sätt dig på ett berg och sjung.
  • Spela ett instrument.
  • Spela dataspel.
  • Kolla facebook, bloggar, twitter osv.
  • Ta bilder på Photo Booth.
  • Kopiera denna text och lägg in den på din blogg.
  • Gör en blogg.
Nu hoppas jag verkligen att ni är nöjda. För nu kan jag inte komma på några fler saker. Jag har faktsikt precis vara ute och gått med familjen och vår hund.
Sen så kom jag på att igår så var jag rastlös i 2 timmar och 30 minuter. Så då kom jag på att skriva ett litet inlägg om detta. Jag hoppas verkligen ni uppskattar det.
Ni kan väl skriva lite fler tips på vad man kan göra? (I kommentarsfältet).
 
Idag ska jag inte göra något speciellt, bara mysa hemma med familjen.
Ps. Jag höll på med detta inlägg i 20 minuter. Hahah, jag har dåligt tålamod.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0